Olen koko ikäni ollut aktiivinen toimija. Nuorena poikana kun aloiteltiin skeittausta ja ei oikein tahtonut löytyä paikkaa missä kunnolla toteuttaa, löimme päät yhteen pienellä porukalla ja lähestyimme kunnan nuorisotoimen edustajaa yhteisellä tapaamisella. Tämän seurauksena saimme skeittirampin kylälle, tämä noin vuonna -90. Paria vuotta myöhemmin alkoi musiikinteko kiinnostaa ja perustimme bändin kaveriporukan kesken. Hankimme soittimet ja aloimme opetella soittamista, pian kaverin kellarissa soitto alkoi vanhempia kuitenkin häiritä liikaa, ja piti löytää uusi paikka, taas viisaat päät yhteen ja kuntaan yhteys. Kohta meillä oli tyhjäksi jääneessä neuvolan sivupisteessä treenikämppä, nuorisotilojen yhteydessä. No bänditoiminta tästä sitten lähti enemmän liikkeelle ja piti saada keikkoja, eikun taas yhteys sopiviin tahoihin ja kohta oli keikkoja. Parin vuoden päästä, kun olimme tutustuneet muihin paikallisiin bändityyppeihin ja kaikki turhautuneena, kun keikkoja ei oikein pääse järjestämään. Päätimme sitten yhdessä perustaa kaupunkiin elävän musiikin yhdistyksen, joka tänäkin päivänä on vielä hengissä, nimeni löytyy perustamisasiakirjojen tekijänä historiasta siis.

Bänditouhut jäi taka-alalle jossain kohtaa opiskelujen, perhe ym muiden syiden vuoksi. Muutto Helsinkiiin 20 vuotta sitten, ja huomasin itseni taas yhdistyshommista tällä kertaa ammattiyhdistyksestä, loistava tapa päästä kiinni uuden kotikaupungin asioihin. Tämä jäi sittemmin taka-alalle, mutta kiinnostus yhdistystoimintaan pysyi. Tuli koiria ja piti päästä treenaamaan, no eikun koiraharrastustoimintaan mukaan. Olen sittemmin ollut rotuyhdistyksen hallituksen jäsen, puheenjohtaja, kahden eri koirayhdistyksen hallituksessa noin 13vuoden ajan. Nyt kun juuri olin päättänyt, että hallitustoiminta saa jäädä tauolle, löysin itseni Otalammen työväenyhdistyksen sihteerinä ja johtokunnan jäsenenä. Koen itse vahvasti, että jos haluat vaikuttaa asioihin, on yhdistystoiminnan tai jonkun muun järjestäytymisen kautta huomattavasti parempi mahdollisuus vaikuttaa asioihin kuin huudella yksin kotona, kun hommat ei etene. ja mikä mukavinta, kaikista näistä toimista on jäänyt lukuisa määrä ystäviä ympäri Suomea.

Vain vaikuttamalla voit muuttaa asioita, ja vain yhdistymällä isompaan ryhmään, joka ajattelee samalla tapaa, voit vaikuttaa isompiin kokonaisuuksiin. Tämän vuoksi olen SDP:n ehdokkaana.

– Marko Kivihalme 177