Vaikka ajat ovat poikkeukselliset ei anna oikeutusta olla juhlistamasta tätä työväen juhlaa. Nyt jos koskaan on työläinen juhlansa ansainnut. Kenellekään ei enää voi olla epäselvää, kuinka tärkeää työtä matalapakka-alojen työntekijät ja perusduunarit tekevät. Tänä päivänä voimme nähdä kuinka sairaanhoitajat, opettajat, rekkakuskit, siivoojat ja kauppojen kassat ja muut arjen sankarit pitävät yhteiskuntamme pystyssä. Nyt on aika juhlia työväen ansioita.

Työväenliikkeen perinteiset vappumenot torijuhlineen loistavat poissaolollaan eikä suuria vappumarsseja tulla tänä vuonna näkemään Vihdissäkään.  Perinteiset kunniakäynnit Irjalan hautausmaalla ja Lapikkaannummen muistomerkillä luonnollisesti hoidetaan, nyt vain pienemmällä porukalla.

Isompien mallia seuraten tämän vapun uutuutena Vihdin Demarit lanseeraavat yhdessä Vihdin Vasemmiston kanssa virtuaalivapun. Virtuaalivappujuhlat alkavat perjantaina 1.5. kello 14.00 ja tapahtumaa pääsee seuraamaan mm. Vihdin Demareiden ja Vihdin Vasemmiston Facebook -sivuilta.

Juhlan tarkempi aikataulutus ja ohjelmisto on vielä työn alla, mutta luvassa on ainakin työväenlaulukaraoke, vapputervehdyksiä ja muuta musiikkia. Allekirjoittanut suorittaa tilaisuuden avauksen ja vahvojen huhujen mukaan samalla työväenlaulukaraoken avauksen menevällä taistelulaululla.  Kannattaa siis tulla ajoissa paikalle.

Virtuaalivappumme on vahvasti interaktiivinen ja tapahtumasivulle saa kaikki lähettää omia video ja tekstitervehdyksiä sekä Työväenlauluesityksiään. Näissä vappujuhlissa ei tarvitse palella ja simakin on just niin hyvää, kun itse tekee.

Tervetuloa.

Olli Ikonen